هفته روابط عمومی و ارتباطات بهانهای است برای تحکیم و گسترش پیوندهای اجتماعی بر پایه تفاهم و همکاری و همچنین پاسداشت روح آگاهی بخشی و روشنگری اجتماعی.
به مناسبت فرا رسیدن هفته روابط عمومی و ارتباطات، دکتر صابر جلوخانی نیارکی رئیس اداره روابط عمومی و امور بین الملل موسسه تحقیقات علوم دامی کشور ضمن تبریک این روز به همکاران اداره روابط عمومی به بیان توضیحاتی در خصوص عملکرد و چالشهای فعالیت در این عرصه پرداخت.
ایشان در ابتدا به تشریح خلاصهای از فعالیتهای انجام شده در سال ۱۳۹۹ پرداخت و افزود: طراحی سایت جدید موسسه به زبان فارسی و انگلیسی، جمع آوری، تنظیم و ویرایش محتوای اطلاعاتی و تصاویر برای سایت، شرکت در جلسات مهم موسسه جهت تهیه اخبار شاخص از سوی مسئول بخش خبر برای درج در سایت و ارسال به سایت سازمان، فراهم آوردن و آماده کردن امکانات جلسات وبیناری در موسسه، راه اندازی سیستم پیامکی تبریک تولد همکاران و موافقت با یک روز مرخصی تشویقی همکاران به عنوان هدیه تولد، راه اندازی و مدیریت کانال اطلاع رسانی مجازی واتس اپ برای آگاهی رسانی محققین علوم دامی سازمان در سراسر کشور، حضور فعال در نمایشگاه ها (از قبیل نمایشگاه دام و طیور اصفهان و مراسم افتتاحیه مرکز ملی مدیریت منابع ژنتیکی کشاورزی و منابع طبیعی کشور)، تهیه فیلم و عکس از جلسات، مراسم های مختلف و برنامه تحقیقاتی همکاران توسط واحد سمعی بصری، تهیه و نصب بنر و پلاکارد برای مناسبت های مختلف، پوشش کامل خبری و حضور فعال در رویداد مهم بازدید دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از موسسه و همکاری در تجلیل از مقام روز زن را از دیگر فعالیت های روابط عمومی در سال گذشته نام برد.
وی در ادامه به همکاری با رسانه ها و صداوسیما جهت مصاحبه با متخصصین موسسه که طرح های شاخص داشتند جهت انعکاس بیشتر این طرح ها در جامعه علمی کشور، انعکاس اخبار یاوران تولید و بازدیدهای همکاران موسسه و مراکز استانی در قالب طرح یاوران تولید را از دیگر فعالیت های خبری روابط عمومی عنوان کرد.
دکتر جلوخانی در ادامه با اشاره به عملکرد همکاران روابط عمومی در سالهای گذشته خاطر نشان کرد:
ارتباط با بخش معاونت خبر صداوسیمای استان البرز جهت تهیه اخبار تازه های دامپروری کشور، ارتباط با روابط عمومی های سازمان و وزارت جهاد کشاورزی در جهت هم افزایی و اعمال سیاستهای وزارت متبوع، مصاحبه با روسای بخش های تحقیقاتی موسسه و همچنين روسای بخش های علوم دامی مراکز استانی جهت انعکاس فعالیت های تحقیقاتی آنان از جمله این فعالیت ها بوده است. دکتر جلوخانی همکاری با برنامه های مختلف صداوسیما مانند برنامه رویش، رادیو و ساخت کلیپ کوتاه، تهیه و تنظیم اخبار برگزاری سمینارها و همایش های ملی و بین المللی و ارسال اخبار به رسانه ها و همکاری با خبرنگاران رسانه ها و صدا وسیما برای پوشش خبری رویدادهای مهم موسسه را از دیگر عملکردهای روابط عمومی برشمرد.
ایشان در ادامه افزود: کمبود نیروی متخصص روابط عمومی از مهمترین دغدغه های این بخش است و خواستار توجه بیشتر مسئولین موسسه به نقش و اهمیت روابط عمومی در حوزه های گوناگون شد. ایشان افزود با وجود کاهش تعداد همکاران روابط عمومی در سال 1399 سعی گردیده است با تلاش بیشتر بخشی از خلأ کمبود نیروی انسانی جبران گردد.
رئیس اداره روابط عمومی موسسه در خصوص برنامه های آینده این اداره اظهار داشت: گفت وگو با روسای بخش های تحقیقاتی و مدیران موسسه و بازتاب آن در سایت موسسه، ساخت کلیپ های مختلف جهت انعکاس دستاوردهای موسسه، همکاری گسترده تر با رسانه ها و پیگیری و بازتاب اخبار مربوط به کارخانه “اکو دام تک” و همچنین انعکاس خواسته های همکاران به مسئولین موسسه از برنامه های پیش روی روابط عمومی می باشد.
وی در پایان ضمن تشکر از تمامی همکاران موسسه که اداره روابط عمومی را یاری کرده اند خواستار همکاری بیشتری از سوی روسا و مدیران موسسه برای انعکاس گسترده تر فعالیت های این موسسه کهنسال علمی در راستای تاثیرگذاری هرچه بیشتر و بیان عملکردهای شاخص آن در جامعه گردید.
روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم دامی کشور