مدیرکل روابط عمومی سازمان تات در نشست با رئیس و مسئولین موسسه تحقیقات علوم دامی کشور گفت: اگر سازمان تات نباشد 1 میلیارد دلار ارز از کشور باید خارج شود.
به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم دامی کشور: دکتر یداله دالوند مدیرکل روابط عمومی سازمان تات در نشستی صمیمی با رئیس و مسئولین موسسه تاکید کرد، با بازتاب نکات واقعی و مستدل و با بهره از نوآوری و خلاقیت در ارائه اخبار در رسانه هاو شبکه های اجتماعی می توان اهمیت و نقش سازمان تات و موسسات تحقیقاتی را افزایش داد.
وی بازتاب اخبار سازمان و موسسات در راستای عملکردهای مثبت و ایجاد امید در مردم را از سیاست های اصلی روابط عمومی ها برشمرد.
وی یادآورشد: در بحران هایی که به مردم استرس وارد می شود بازتاب عملکرد همکاران سازمان تات می تواند مردم را از ناامیدی برهاند مانند دوره کرونا که ساخت واکسن که نتیجه تحقیقات پژوهشگران موسسه زیر مجموعه تات بود یکی از مهمترین عوامل ایجاد امید در مردم بود.
دکتر دالوند درخصوص اخبار موسسه هاو پررنگ نمودن عملکرد و پژوهش های آنها در رسانه ها نکاتی را بیان کرد و افزود: بازتاب اخبار در کل سیاست های دولت و زیر مجموعه آن ضعیف است و کارهای خوبی که انجام می شود انعکاس داده نمی شود.
امنیت غذایی، بهره وری کشاورزی، کاهش هزینه ها از نکات مهمی بود که وی با اشاره به آنها خواستار اهمیت بیشتر از سوی رسانه ها به این مهم شد.
دکتر دالوند با تاکید بر نقش و اهمیت رسانه یادآورشد: تا کنون گزارش هایی از ناکارآمد بودن سازمان تات به دولت و مردم ارائه شده، در برنامه هفتم بار منفی برای سازمان زیاد است و گفته شده 20 درصد برنامه های سازمان تات به شرکت های دانش بنیان واگذار شود و ناتوانی در برخی امور هم به سازمان تات نسبت داده شده است.
وی یکی از عوامل مهم در این زمینه را کمرنگ بودن تثبیت سازمان از سوی رسانه در30 سال گذشته عنوان کرد و افزود: جریان تثبیت سازمان تات در بین مردم و دولت خوب اتفاق نیافتاده برای این منظور و برای جلوه اهمیت سازمان و کارکردهای آن در سطح کلان، سازمان تات باید به ضمیر نا خودآگاه مردم و مسئولین و تصمیم گیرنده ها نفوذ کند و این امر با تکرار بازتاب اخبار و رویدادهای سازمان و موسسات، در رسانه ها و شبکه های اجتماعی، سایت های خبری، خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی امکان پذیر است.
روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم دامی کشور