به گزارش روابط عمومی مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور، بیستونهمین نشست شورای راهبردی تحقیقات، آموزش و ترویج دامپزشکی با حضور علیرضا رفیعیپور، رئیس سازمان دامپزشکی کشور، ابوالفضل فرجی، رئیس مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی، علی اسحاقی، رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرمسازی رازی، حسن خمیسآبادی، رئیس مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور، نادر اسدزاده، معاون پژوهش، فناوری و انتقال یافتههای مؤسسه و برخی از مدیران موسسات و محققین به میزبانی مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور برگزار شد.
این شورا بهصورت دورهای و تقریباً ماهانه با هدف همافزایی میان بخشهای تحقیقاتی، آموزشی و اجرایی حوزه دامپزشکی تشکیل میشود و در این دوره، مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور میزبان اعضای شورا بود.
در آغاز نشست، حسن خمیسآبادی، رئیس مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور، ضمن خیرمقدم به اعضای شورای راهبردی، بر اهمیت همافزایی میان نهادهای پژوهشی و اجرایی و نقش این شورا در پیشبرد برنامههای تحقیقاتی و توسعه بخش دامپزشکی تأکید کرد.
در ادامه اسدزاده با ارائه گزارشی، به تشریح مأموریتها، ظرفیتها، فعالیتهای پژوهشی و دستاوردهای مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور پرداخت. سپس رؤسای بخشهای تخصصی مؤسسه، مهمترین چالشها، نیازهای پژوهشی و زمینههای همکاری مشترک با سایر دستگاههای عضو شورا را مطرح کردند.
موضوعاتی از جمله توسعه پژوهشها در حوزه مرغ بومی و سایر اولویتهای تحقیقاتی بخش دام و طیور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. مقرر شد گزارشی جامع از مباحث، پیشنهادها و محورهای همکاری تدوین و در نشست آینده شورای راهبردی بررسی و درباره نحوه اجرای برنامهها و طرحهای مشترک تصمیمگیری شود.
اعضای شورا در پایان بر تقویت تعامل میان مراکز تحقیقاتی و دستگاههای اجرایی، بهمنظور بهرهگیری مؤثر از ظرفیتهای علمی کشور برای رفع چالشهای بخش دامپزشکی و ارتقای امنیت غذایی، تأکید کردند.








